sztuczna inteligencja

Emplocity S.A., zajmująca się automatyzacją procesów w biznesie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, po dwóch kwartałach br. wypracowała 1,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi niemal dwukrotny wzrost względem analogicznego okresu w 2021 r. (854 tys. zł). Wynik był zgodny z przyjętymi przez Spółkę prognozami opublikowanymi w komunikacie giełdowym. Bardzo dobry wynik przychodowy przełożył się na 376 tys. zł EBITDA (104 proc. realizacji względem przedstawionej prognozy) oraz dodatni wynik netto w wysokości 28 tys. zł (154 proc. realizacji prognozy). Spółka przechodzi obecnie przez proces wprowadzenia akcji do obrotu na rynku NewConnect.

– Obrana ścieżka rozwoju przynosi zadowalające efekty. Podwoiliśmy przychody po dwóch kwartałach bieżącego roku względem roku poprzedniego. Prognozy przychodowe zrealizowaliśmy nawet z nawiązką. – powiedział Krzysztof Sobczak, CEO Emplocity SA – Jesteśmy rentownym podmiotem, który skutecznie realizuje swoje cele biznesowe i finansowe. W kolejnych kwartałach skupimy się na dalszym sukcesywnym rozwoju i wzroście skali naszego biznesu. – podkreśla Krzysztof Sobczak

Narastająco na koniec drugiego kwartału br. Emplocity miało 977 tys. zł przychodów z tytułu dotacji, względem prognozowanych 785 tys. zł (124 proc. realizacji). Wpływ na taki wynik miała decyzja o przesunięciu terminu zakończenia prac badawczych w ramach projektu Szybka Ścieżka 3. W analogicznym okresie ubiegłego roku Spółka osiągnęła przychody z dotacji na porównywalnym poziomie 992 tys. zł.

Sztuczna inteligencja, a prowadzenie biznesu

Emplocity tworzy innowacyjne rozwiązania wspierające prowadzenie biznesu, oparte na sztucznej inteligencji. Spółka wykorzystuje metody głębokiego uczenia maszynowego oraz przetwarzania języka naturalnego. Zastosowane algorytmy automatyzują procesy biznesowe klientów pomagając zaoszczędzić czas i pieniądze. Wśród pozostałych gotowych produktów opartych na platformie Emplocity są już m.in.: IntraBot – automatyzujący komunikację wewnętrzną w firmach w wybranych obszarach (newsy, onboarding, baza wiedzy, helpdesk, sprawy pracownicze, employer branding); HireBot – wspierający pracę rekruterów i automatyzujący proces rekrutacji. Q&A BOT – chatbot automatyzujący komunikację z klientami; LexBot, który wspiera pracę prawników. Platforma Emplocity może być z powodzeniem wykorzystana do budowy innych specjalistycznych botów domenowych automatyzujących wybrane procesy.